söndag 21 juni 2009

Midsommardagen i Östanvik

Midsommardagen bjöd på bättre väder än aftonen.
Vi tog en promenad runt Östansjö, vilket var välbehövligt efter allt frossande i helgen. Solen sken men det var kalla vindar.

På kvällen var det midsommarfirande i Östanviksparken. Kul när hela byn lever upp kring traditionen. (händer ju inte så värst mycket här annars i byn)
Vi promenerade de 2 kilometerna, enkel väg.
Joel spanade på kossorna på vägen.

Vi träffade på släktingar och Marie och Gunde Svan var där som vanligt. (Marie kommer härifrån)
Dags för andra omgången av små grodor, grisar och kelgrisar. Moster Ingeborg och raketen var också på programmet.
De har så himla fina stänger i Dalarna mot vad vi har hemma i Stockholm.

Var tvungen att ta en bild ner över vattnet när vi kom hem. Snudd på spegelblankt.


Idag söndag har vi sovit länge. Joel sov till 10!!!
På eftermiddagen har vi varit i ishallen och grabbarna har åkt skridskor.

Måste avsluta detta inlägg med att infoga en bild på mig från festen på Säby. (hade ingen bild av mig själv utan detta har jag fått i efterhand av Åsa)
Fick mycket beröm för Gantklänningen jag lånat av Jenny.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men du är väl för rolig, Elisabeth. Leker du Carola, "Fångad av en stormvind" tanke på den gigantiska blåsmaskinen som din vän håller stadigt i;)
Skämt o sido. Du är enormt vacker i den klänningen och du skiner som en ljuv Midsommarblomma <3

Just hemkommen från Väddö där det varit ömsom regn, ömsom sol och en himla massa god mat och mycket skratt.

Vi hörs.
/Kramen Gitt

Jag är Elisabeth sa...

Jag fick ju champange över mig... så vi lekte lite Marilyn Monroe...
/Elisabeth själv

Anonym sa...

Bilden är såååå underbar, Elisabeth !
Blir lycklig när jag ser den.
Många varma kramar från ett soligt o varmt Ingarö / Åsa L

Johanna sa...

Hej Elisabeth jag har fått länken till din blogg via mamma. Jag tycker bloggen är jätte bra och följer den gärna. Det är kul att se Joel på bilder, jag har aldrig sett honom förut men han är verkligen jätte söt.:D. Hälsa Adam från mig :D kram Johanna Falke

Anonym sa...

Hej Bettan!
Den var en kall midsommarafton här med, med både hagel, sol och regn. Till helgen stundar Aros cupen i Västerås. Tove spelar och vi andra tittar på. Vi hörs! Kram Tina L

Vera sa...

Champagn är till för att drickas och inte slösas på dyra klänningar... men det vet du säket - Kul att ni hade en skön midsommar. Kramen

Stevens mamma sa...

Tjenare Elisabeth. Vilken kalaspingla du är på kortet, jättefint kort!!
Hoppas allt är till belåtenhet på landet och att ni njuter av solen och värmen som äntligen har infunnit sig på sin rätta plats. Har precis tränat färdigt på M&W med Steven denna gång, så nu väntar en månad med sommarlov innan vi packar kappsäcken och styr vår kos till Cos. Ha det så bra, hälsa familjen, kram Patrice

Annie, in Columbus, Ohio sa...

Always fun for me to see pictures from Dalarna - and I remember östanviksparken, too, vaguely! I was there w/you all for at least 1 midsommar, eller? And the last visit we had there was when Isac was a very new, very little baby - summer 2001 - and Markus was just starting to walk!

As I'm thinking of this more - didn't you all bring me up to see this wonderful place back in 1987?

Now I don't feel very young...

Kramar, Elisabeth! Hälsa familijen också!