onsdag 17 juni 2009

Kommentarer är alltid kul

Nu är jag framme i Östanvik i Dalarna. Allt är upp packat och klart. Ganska enkelt när det bara är jag och Joel.
För att klargöra var alla familjemedlemmar är så är alltså Isac och Jörgen kvar i Stockholm men kommer upp på torsdag. Adam och Morfar åkte upp hit redan i fredags och Adam går nu på hockeyläger här. Fiskens elitvecka. (så han är inte kvarglömd hemma Gitt)
Mormor åkte med mig och Joel på tåget. (mormor= min mamma och inte MIN mormor alltså)
Joels första tågresa gick jättebra. Jag har en så fin och väluppfostrad son!
Här leker han med klossar:

Sedan stod han hos mig och kollade ut mycket genom fönstret. Det fanns ett perfekt handtag som han kunde stå och hålla i så att jag inte behövde hålla i honom.
Vi pratade och han berättade vad pappa lärt honom igår... utökning på alla domarregler som han redan kan.
Han kan redan tecken för Offside, Icing, Crosschecking och tripping. Nu har han lärt sig vad man säger vid matchstraff...
Han slår sig på huvudet och sträcker ut sin hand som hitler och säger: "Gå och duscha!" :):)

Sista 1,5 timmen satt han snällt och kollade på Teletubbis på DVD:


Nu till vad jag menar med min överskrift till detta inlägg.
Det är jättekul att få kommentarer från er läsare och det är inte alls tjatigt att ni skriver en liten hälsning flera gånger i veckan. Det är bara roligt för då vet jag att ni är inne och läser vad jag har för mig:)

Självklart får ni vara anonyma om ni vill det men ibland så får jag en känsla av att ni TROR att ert namn kommer med för att ni kanske lägger in det i inloggningen för att lämna kommentar och det ser ju inte jag alls vem det är. Som nu i kväll har någon önskat mig trevlig midsommar och skrivit under med "kramar", men jag har ingen aning om vem det är. (någon som vill träda fram?)

Sedan har "Tina" kommenterat. Och jag har två nära vänninor som heter Tina. Den ena Pettersson och den andra Lundgren. (någon som vill erkänna? ha ha)

Mycket roligt att folk som jag inte känner också kommenterar. Tyvärr har jag inte energi och ork att ge tillbaka. Jag behöver min energi som jag har till mig själv.

Nu e klockan halv ett på natten och himlen är alldeles orange borta vid horisonten. Svårt att gå och lägga sig när det fortfarande är så ljust.

16 kommentarer:

Annika sa...

God morgon!

Vad skönt att tågresan gick bra för er. Hoppas ni får en riktigt härlig midsommar med sill, jordgubbar, sol och värme. Själva så lämnar vi inte ön utan är hos Fred & Boje (som vanligt....:)
Ha det riktigt bra och hälsa till allihop!

Kram kram Annika

Anonym sa...

Go morgon, Hoppas ni får en härlig semester och att vädret blir lite snällare mot oss, men vi kanske har fått vår sol-dos för den här sommaren?! Malta var fantastiskt, får visa bilder när du kommer hem. Ha en underbar Midsommar, vi hörs o ses! Varma Kramar Maria (Ö) :)

Anonym sa...

Hej familjen Ollas-Mattson!
Glad midsommar önskar vi från Calle flygare 17! Hoppas ni får det bra och att solen lyser på er!

Anonym sa...

Jag kommenterar direkt från både hjärta, själ och det som känns bra för stunden...för jag vill ju både följa din vardag och samtidigt ge dig styrka.

Skönt att resan gick bra. Han är ju störtskön, allas goaste Joel;)

Jag förstod att Adam redan var på plats. Det blir tyvärr inte Fiskens för Lucas i år utan han åker en vecka till Brynäs istället.

Skriv mera, Elisabeth, från underbara Dalslandet så lovar jag visa mig här igen;)

Hälsa din goa familj och ha en riktigt fin Midsommarhelg.

SOL SOL SOL på dig, min finaste!
Kramen Gitt

Anne Mari sa...

Hittade din blogg idag, vilket jag är glad över. Fick bröstcancerdiagnos i januari i år. I fredags fick jag min 6:e cytostatikabehandling, i juli blir det operation och augusti sätter strålbehandlingen igång.

Ja, du, cytostatikabehandlingen är inte rolig. Har nu c:a 5 dgrs "helvete" framför mig. Låg till sängs i påskas också. Men, men, jag lever.

Jag ska gå in och läsa mera i din blogg senare idag när jag orkar, nu är det soffan som kallar.

Kram och önskar dig en solig midsommar!
Kram
Anne Mari

Anonym sa...

Hej hopp!

Önskar er alla en
underbar midsommar
med god mat och dryck!

Vi ses när ni kommer hem :-)

Kram Annica W med familj

Lena sa...

Jag är en som "smygläst" din blogg ett tag, är usel på att kommentera.

Skönt att tågresan gick bra!

Hoppas att du får en underbar midsommar!

Kram

Anonym sa...

Många varma midsommar kramar till dig min kära vän !!
Saknar fam Ollas- Mattsson redan här på ön... tomt utan er !!
Även om JP o Jörgen träffades i kväll på golfen.
Ha en underbar midsommar i Dalarna, pussa på barnen från mig, kramen till mor & far.

Vi hörs !! Åsa L

Anonym sa...

Hej jag följer din blogg varje dag o du skriver så bra, Jag önskar er en riktigt skön midsommar Kram från Helena i Ronneby (Martinas syster)

Tammy sa...

Vilken oerhört underbar person du är!

En som bestämt sig för att leva livet.

Att vara rädd om det liv vi har fått...

Att inte ge upp, att kämpa vidare trots alla motvindar...

Att kunna ge och ta emot kärlek.

En varm kram till dig

Tammy

Vera sa...

hej Bettan! Önskar er en härlig midsommar i Dalarna - klokt att åka upp lite i förväg. Håller tummen för lite sol under midsommardansen - även om jag kommer få dansa själv gissar jag. Tobias är för stor och tycker sådant är larvigt och melinda har sytt några stygn på knät efter en olycka på gympan. Typiskt.

Nästa vecka är jag själv och ska njuta av denna tid! Jocke reser och barnen hos farmor.... tänk att få en sådan stund för sig själv ibland. Jag längtar redan!

Du, ta hand om dig och hälsa din fina familj! Kramisar

Anonym sa...

Hallå Bettan! Vi har oxå "smyg läst" din blogg... Fick ett tips av Sanna när jag frissade mig sist. Har tänkt kommenterat men har hoppats på o springa på dig på byn i stället. Men jag gör ju aldrig det!! Så, Fam Hallberg/Hultgren önskar dig med fam en underbar midsommar. Hoppas vi ses snart! // Linda

Anonym sa...

Glad midsommar på hela familjen!
Kram Lisa Staaf med familj

Anonym sa...

Bara att erkänna...jag "smygläser" regelbundet. Ha en härlig midsommar! Kram Petra o Emma, Orust

Busmamman sa...

Nu passar jag på att göra ett avtryck här, för det var ett tag sen jag kikade in.
Ska läsa ikapp lite, men vill önska er alla en riktigt mysig midsommarhelg!

KRAM /Nadja med familj

Anna Lindgren sa...

Hej Elisabeth!
Det var så roligt att träffa dig och din fina familj vid midsommarstången idag. När jag kom hem drabbade din sjukdom och din situation mig oerhört. jag är glad att du tipsade mig om bloggen, för här får jag säkert svar på många av frågorna som bubblade upp inom mig.

Jag är glad över att jag fick dansa lite med din Joel- vilken härlig kille! Jag hoppas att vi kommer att träffas i sommar, det vore roligt!

Hoppas att du får bra dagar framöver. Hoppas att får njuta av livet.
Kram Anna