tisdag 30 juni 2009

Lycka, det är när tiden stannar.

Att ta en promenad runt Östansjö här i Dalarna är verkligen "balsam för själen". Att sedan ta promenaden själv och "meditera" då stannar tiden.


Vi har verkligen härliga dagar här i Dalarna. Isac har haft sin kompis Nisse här några dagar men åker hem i morgon. Adam har sin kompis Hampus här som stannar tills nästa måndag.
I dag har Jörgen varit med alla grabbar på Leksands sommarland.
Jag och Joel har varit hemma på gården. Vi åkte ner till stranden efter 16 då det blev lite svalare. Nu e klockan snart halv tolv och det är fortfarande skönt ute, 17 grader.

Jag har idag också bokat resan till USA den 22 augusti. Ska bli så kul att komma dit igen. Har inte varit där på nio år! Träffa kompisar och släktingar och även fira min mammas 60 års dag. Åh, jag längtar.
Söka ledigt för barnen har vi inte gjort och vet inte om det kommer beviljas heller men vi åker ändå. Man lever bara en gång, och jag har definitvit inte tid att vänta eller planera en resa nästa sommar. Jag har ingen aning om nur jag kommer att må då. Jag måste åka medans jag är pigg och mår ok.

"Den som lyder alla regler missar allt det roliga"

"En vän är en person som ser igenom dig och fortfarande är nöjd med vad han ser"

9 kommentarer:

Vera sa...

Hej Elisabeth! Vad roligt att ha något som USA att se fram emot! Som sagt var "Man lever bara en gång". Go for it...

Du/ni verkar ha en härlig semester i Dalarna. Bilderna talar sitt tydliga språk.

Sprang på Majsan på Vivo igår som bekräftade det hela. Vilken underbar sommar vi har....(idag regnar det dock i Nacka Strand?!? Jag fattar ingenting!)

Kramisar

Anonym sa...

Dags för fotosidan.se nu, Elisabeth, för dina vackra Dalabilder är sagolikt fina;)

Vet inte om alla läsare känner till att man kan klicka på dina foton så blir dom i full skala. Ett lite fototips från en galen amatörfotograf!

Säger som Vera, GO FOR IT! USA nästa. Fasen vad kul för din skull!

Nu loggar jag ut från allt som har med datorer att göra och drar till landet. Där ska jag pussa på min Lucke Pucke som jag inte sett i sen i Midsommar! Mmmm, längtar.

NJUT ÄNNU MER AV SOMMAREN, fina människa!
Den är ju bara så där underbar!
Lika underbar som DU!

Bamsekramen
/Gitt

ps hälsa alla så gott!

Anonym sa...

Hej!

Vad mysigt och vackert ni har det!

Kanon fina bilder!

Idag på Ingarö har vi lite moln och regn, men det gör absolut ingenting. Man behöver alla olika väder!

Härligt att åka till USA, låter super mysigt.

Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting

Källa: Nalle Puh - A.A. Milne

Jag älskar Nalle Puh :-)

Kram
Annica Wahlberg

Studio * Plong sa...

Hej! Vad glad jag blir när jag ser och hör hur härligt ni har det. Själv har jag och barnen varit bortkopplade ett tag på vår andra ö, Sävö. Visst låter det ´stekigt´:-). Vad bra att ni har bokat USA, då kan du köpa nya sådana där 'rostningsbara' pajer! ;-D. De har ju hela kostcirkeln i sig! Först ska vi på Madonna! kram til dig och alla de dina <3

Anonym sa...

Hej Bettan!
Det är så härligt att läsa att du njuter av livet här och nu och tar dagen som den kommer.. skönt att slippa myndiheter, överklagande och papper som ska fyllas i ett tag. Våra vänner från Falun har bestämt sig för att resa ner till oss så vi vet inte om vi ska till Dalarna något i sommar. Hälsa familjen. Kramar i massor från Tina Lundgren

Anonym sa...

Vilket bra tips Gitt kom med. Nu ser man ju att det är i råg-åkern du är Bettan. (eller är det korn) Är det någon som kan det där med de långa spröten och korta, vad är vad? Jättefina bilder!
Många kramar från mamma

Anonym sa...

Hej Bettan!

Vilka härliga bilder och berättelser. Vi brukar också vistas i Dalarna, närmare bestämt i Fjätervålen där vi har en stuga (norr om Idre).Linnéa pratar fortfarande om gulliga Joel, hälsa honom från henne!!! Var hittar du alla bra ordspråk? gillade framförallt "Den som lyder alla regler missar allt det roliga"
Ha en fortsatt skön sommar från Sofie med familj (CypernMyrakompis)

Jag är Elisabeth sa...

Svar till Sofie:
Ordspråken hittar jag på fler ställen. Det du gillade var från min kalender som heter "ett skönare liv", sedan är det från en diktbok jag fått av en Ulrica i Gtbg samt från Agneta Sjödins bok "en kvinnas vandring".
Kramen till er alla bloggläsare!

Anonym sa...

Hallå, ser ut som ni har en superbra sommar. Själv har jag semester först vecka 31...lååångt kvar

Vore kul att ses, vi får väl se om du har en lucka över;)

Kram/Annsan