söndag 8 maj 2011

Ridning med Joel igår lördag

Nu hamnar inläggen lite i fel ordning men igår när jag skulle försöka lägga upp mina små filmsnuttar av Joel från hans ridning så fungerade inte youtube.
Igår lördag var jag för första gången i hela mitt liv i ett stall. Eller, inte i ett stall men jag var utanför i alla fall. (allergisk)

Jag var med Joel på hans handikappsridning på Evlinge där han rider varje lördag med farmor och mormor. Det var en helt underbar vårdag och jag ville följa med och filma lite. Jag var aldrig med in i stallet men väl där utanför när han skulle upp på hästen och sedan gick vi på promenad över ängarna en halvtimme i rask takt. Joel sjöng hela vägen och är SÅ nöjd när han sitter på hästen. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det. Vilken tur att han har möjligheten att få rida trots att jag inte kan vara med på grund av allergi.

Här kommer ett klipp på Joel när han rider... Det får mig att tänka på det tecknade klippet av "och här kommer MATADORERNA...." ha ha ha.
Nåja, Jag tycker han är JÄTTEDUKTIG som kan sitta på hästen och hålla i sig själv. Det där med rak i ryggen etcetera får vi öva lite mer på;

Efter ridningen "kurrar det i magen" säger Joel VARJE gång. Och då är det tre pannkakor med sylt och grädde som gäller och tallriken är renskrapad efter.
Igår hade vi ingen tid att passa efter heller så vi blev kvar flera timmar. Först lunch och sedan fikade vi. Jag träffade min kompis Helene där och tiden rullade på. Joel åkte lite rutchkana och gungade.
Här, en helnöjd Joel i barngungan;

På kvällen var vi hos Jessika och Mattias och grillade. Jörgen fick jobba av middagen innan genom att tvätta Mattias nya bil... (nej då, det var frivilligt)

Måste också lägga in en bild på "barnen" när de spelade fotboll på tomten. (Isac var också med men för tillfället fälld av Adam och låg utanför bilden)

Vi vuxna pratade om hur härligt det är att se när barnen är ute och leker och skrattar och stojjar. Det är inte så ofta nu för tiden. Inte som när vi var barn. Så att höra barnen ha roligt och riktigt kikna av skratt ute i solskenet gör att man blir alldeles varm i hjärtat.

2 kommentarer:

Lena C sa...

Skönt att du kom iväg, o hoppas halsen inte ska struls till det! Vila o njut!
Härligt med ridningen måste vara perfekt för Joel. Och inte minst det där med att se ungar ute är underbart! Igår när jag var ute med Lipton såg jag några barn som flög med drakar! Det var ett ögonblick av Lycka att se!
Kramar till dig!

Frida sa...

Hej!
Va kul för Joel med ridningen. Petter gillar oxå ridining men får åka till tyresö för där har de habiliteringens ridning som är på vardagar.

Å så vill jag oxå tillägga att jag är mäkta inmponerad av dig och ditt kämpande! Har följt din blogg ett tag nu och jag håller tummar å tår för att du ska må så bra som möjligt. Hoppas du får det superbra på din resa!

/Frida (Petter vars resurs är Lotta) :-)