söndag 8 maj 2011

NU är jag på väg. Sitter på tåget.

Jag har knappt vågat nämna det i mina sista inlägg att jag idag den 8 maj ska till kurorten Mösseberg på rehab i 12 dagar. Egentligen skulle jag ha åkt den 27 mars men då blev allt avblåst på grund av hjärnröntgen och cellgiftsbehandling. Och efter mina äventyr i påskas in och ut på sjukhuset så har jag kännt en liten pirrande oro varje dag och rädd att något ska hända.
Måste dock erkänna att i går så började jag känna mig lite irriterad i halsen och i morse så blev det bekräftat. Röd i svalget och sandpapprig i halsen. Har dock inga övriga symtom och inte ont när jag sväljer.
Jag började redan igår med min Oxis som jag inhalerar så snart jag börjar känna mig det minsta förkyld och sedan var jag förbi apoteket i morse och kompletterade med lite strepsils och nässpray utifall att. (Funderade på om jag måste meddela hemsjukvården men gjorde inte det utifall de skulle få för sig att hålla mig hemma... Vet att jag måste till sjukhus om jag får mer än 38,5 i feber men lite halsont??!. Njä, med lite vila så går nog detta över snart.)

NU sitter jag i alla fall på tåget som tar mig till Skövde där jag ska byta till något mindre tåg till Falköping. Väl i Falköping så tar jag en taxi till Mösseberg.
Jag stter i första klass och riktigt njuter av färden. Man sitter bra, det är lungt och tyst och man har tid att både läsa och fundera.

Läser i Expressen om en Anders som jobbar på iKEA för Kamprad. Han har i hela sitt liv varit en träningsfanatiker och renlevnadsman och aldrig varken rökt eller druckit. Denna Anders har drabbats av kronisk cancer precis som jag. Jag har sagt det så många gånger förr och jag säger det igen; LIVET ÄR ORÄTTTVIST!

Sista meningen i artikeln har jag här nedan kapat rakt av. Precis så här känner jag också;
Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig och jag vill inte vara någon hjälte, men jag hoppas att på något sätt kunna inspirera min omgivning att få perspektiv på sina egna problem, för vi har alla utmaningar.

Nästa inlägg kommer från Mösseberg!

7 kommentarer:

Maria sa...

Ha det nu så skönt på din spavistelse. Härligt att du kom iväg. Kram, Maria.

Anonym sa...

Å va skönt att du är på väg, kan riktigt känna lugnet i tågvagnen. Kommer sakna våra promenader men det tar vi igen när du kommer hem :) Styrka, kraft och mod, önskar dig allt detta i massor!

All kärlek <3
/Maria

Anonym sa...

Ha det riktigt skönt på Mösseberg, känner ju till det lite eftersom U var där ett par ggr. och alltid var så nöjd. Hoppas halsen "fixar" till sig så Du får sköna dagar nu på M-berg....Försommarkramar från Ulla (U:s mamma)

Eva T sa...

Hoppas att du slipper infektioner, feber och annat skit nu och ha det underbart. Kram

Anonym sa...

Vad glad jag blev för din skull, att du kom iväg! Hoppas du får en riktig skön vistelse med massor av vila! Kram Tiina

Anonym sa...

Vad härligt att du kom iväg! Hoppas halsen lämnar dig i fred och att du kan njuta av tiden där, solen och årstiden är på din sida :)
Dina "kapade" avslutade meningar är klockrena!! Det är precis så jag känner varje(!!) gång jag läser din blogg! Du inspirerar mig i massor till att få perspektiv på livet, till det bättre hela tiden!
Kramar

Anonym sa...

Ha en riktigt skön och avkopplande vistelse på Mösseberg. Tänker på dig! / Kram från Fia