tisdag 19 april 2011

På väg hem!

TRODDE jag skulle få åka hem efter morgonronden och Magnetröntgensvaren, men icke. Nu ville de komplettera med en ytterligare röntgen på min högra höft. Jag vet att jag har metastaser där också men det är inget jag lider av ännu men...
Röntgen är nu avklarad och de såg inte så mycket mer än vad de redan visste.
Jag får nu åka hem och ska infinna mig här på tisdag efter påskhelgen igen.
Picclinen är spolad och klar för att hålla en vecka och alla olika mediciner utskrivna så jag ska ner och hämta dem på apoteket på vägen. Det blir att leva på kortison över helgen så ska det nog gå bra tror de.

På tisdag blir det cellgifter igen och överläkaren här håller tummarna för att jag ska få i mig hela dosen på tisdag och inte bara hälften som sist. Sedan är hans teori att jag ska få det en gång i månaden och att man gör en ny Magnetröntgen i juli.

Nu ska jag hoppa in i duschen och svida om från sjukhusrocken till jeans och t-shirt. Jag har försökt bjuda hem mig till någon kompis ikväll på middag för jag har INGEN lust att ställa mig och laga mat hemma. Även om Jörgen säger att han kan fixa något så skulle jag bara vilja sätta mig vid dukat bord. Vi får se vart vi hamnar eller om vi köper med någon thailåda hem. Och sedan lockar soffan...

Usch vad less jag är på sjukhuset. NU tar jag semester härifrån en vecka!!

PS.Isac är överlycklig över sin Ipod. Och att han har fått en egen som är helt ny. Han får alltid ärva allt. Kläder, mobiler och all sportutrustning. Han var värd den hundra gånger om!!!!!!!!!! Min älskade, duktiga, smarta, ödmjuka son ISAC. PUSS!!! DS.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till hemgången! Har ju själv tillbringat nästan en v på sjukhus m Joel och bara det var en pärs. Så jag förstår verkligen att du är skitless på sjukan. Hoppas du blir serverad en härlig middag idag och att ni får mycket kvalitetstid i familjen nu när du tvingats vara borta några dagar. Isac verkar vara en supermysig kille och vad kul att han blev så glad för sin I-pad. Kram från Maria E

Anonym sa...

Jag önskar er en supermysig påskhelg i det fantastiska vädret!
Och ja, Isac är helt underbar och förtjänar fett sin nya iPod!

Kram på er!
Myra

Anonym sa...

Så härligt att du får lämna sjukhuset!
Naturligtvis ska Isac ha en iPod. Att någon har synpunkter på det är bara sorgligt och inget att bry sig om.
En riktigt bra påskhelg önskat jag dig!

Kram Marie

Anonym sa...

Vad glad jag blev att Du fick åka hem nu till Påsk (Du säkert ännu gladare). Nu ska Du njuta utav våren hemma, vädergudarna är ju "med oss" just nu...En STOR VARM PÅSKKRAM till Dig från Ulla (U:s mamma)

Anonym sa...

Hej!
Va duktig du är och kämpar på med allt! Tapper som få! Önskar dig en härlig påskhelg med man och fina söner.
kramar
Monika

Anonym sa...

Hoppas du fick middagen serverad i går kväll! Skönt att du fick komma hem:) Kram Annika