onsdag 20 april 2011

HEMMA

Vaknade i morse med ilningar i fotlederna som sedan började dra sig upp mot knäna och blev direkt livrädd..... Inte nu igen!!!
Men med en stor kortisondos på morgonen och avvaktande en timme så gick det över och jag har klarat mig hyfsat genom hela dagen.
Har till och med varit iväg en sväng och hämtat ut korten från paris som jag har framkallat.

I övrigt har jag varit hemma och servat byggarbetarna lite med kaffe och bullar.
I morse;

Nu i eftermiddag;

När jag kom hem efter att hämtat korten stod det en lilten påskhälsning på trappen. Tack så mycket Åsa och Peter. Vad gulligt av er:)

Pusslet som jag har hållt på att lägga sedan i julas är klart, nu blir det inget nytt pussel på ett tag. Alldeles för mycket annat att stå i;

Igår kväll blev det förresten middag hos Lisbet och Jonas. Så himla trevligt när dete blir spontant. Jag vet att det är osvenskt att bjuda in sig själv men de har själva sagt att det bara är att höra av sig så då gjorde vi det. Jättegott med grillat och sedan köpte vi med oss lite fikabröd. En heltrevlig kväll kort och gott.

Ikväll kommer Gunnar och Monica förbi. Det blir jag som bjuder på broccolisoppa och tomatbröd till. Snabbt och enkelt. Inget krussidull.

Hoppas sedan att jag vaknar utan krämpor i morgon bitti så att vi kommer iväg till dalarna. Barnen är ju redan där med föräldrarna och väntar ivrigt på att jag och Jörgen ska komma upp.

Lägger även med två bilder sedan i torsdags då jag och Jörgen var på Erssons fisk i Fruängen på tu man hand och åt. Tänk, detta var bara ett halvt dygn innan det blev ambulans in till Södersjukhuset.....
Kolla räksmörgåsen jag åt. Lite skillnad mot sjukhusbrickan på SÖS!?

5 kommentarer:

"Kinna" sa...

Hoppas att ni får en riktigt skön och trevlig Helg.

Nonna sa...

Ha en jätteskon helg, jag håller tummarna att det går bra! Kram från Nonna en trogen bloggläsare!

Lisbeth sa...

Hoppas verkligen att du slipper ont och ni kommer iväg till Dalarna. Jättekul att ni kom förbi igår - ni är alltid välkomna, det vet du! Skickar en stor kram och önskar en riktigt glad påsk till hela familjen!

Anonym sa...

Alltså. Det där med pusslet tar bara knäcken på mig. Hur hinner du med allt!? Lägga pussel mitt upp i ditt hektiska liv. Du är verkligen superwoman. Helt otrolig. Ha nu en härlig helt och ta det lugnt för omväxlings skull. Du är en sådan glädjespridare. Stor kram till dig och familjen. /Maria E

Anonym sa...

Glad påsk önskar dina arbetskollegor på Intrum.

Må så gott och njut av det fina vädret!

Louise