fredag 30 september 2011

Håret rasar!!!

Biverkningar vid Paxene; Man kan tappa mer hår än "vanligt". Vid sällsynta fall kan man tappa allt hår.
Som vanligt är jag väl det sällsynta fallet!?

Vi får väl se vart detta slutar. Jag började tappa lite mer hår än vanligt redan i Provence men nu efter behandlingen i tisdags så riktigt rasar det av.
Massor av hår på kudden på morgonen och om jag drar händerna genom håret så får jag med mig en hel del.

Som tur är har jag riktigt tjockt hår så om jag "bara" tappar hälften av håret så kommer jag fortfarande ha en schysst frisyr. Men om det rasar mer...
Måste nog ringa min frisör och kolla om hon kan göra en ännu kortare frisyr. Typ raka riktigt kort på sidorna och bak. I annat fall får Jörgen ta och raka huvudet på mig som han gjorde sist när håret började falla av.
Suck, jag håller ut ett tag till, sedan får vi se.

Så länge jag får behålla ögonbryn och ögonfransar så är jag nöjd annars blir man SÅ naken.

Helgen består av hockey för hela slanten. Adam spelar Elitcupen fredag till söndag och Isac har hockeymatch på söndag.
(Joel har ridning i morgon men den tar mormor.)

6 kommentarer:

Eva sa...

Å.. vad tråkigt för dig som fått så tjockt hår. Men du är så snygg ändå så... Det är bara hår. Tyckte du var snygg i dina mössor, det är ju dags för dom nu ändå.
Men som du säger, hoppas du får behålla ögonbryn och fransar annars blir man nog mer naken än utan hår på huvudet. Men även fransar och bryn är kanske inte så viktiga i det stora hela.
Du e fin som du e, glöm inte det.

Kram
Eva

Anonym sa...

Du har en unik förmåga att avdramatisera det här med att tappa håret på en underbart sätt. Vet att du hjälper många därute som tycker detta är skitjobbigt genom att du själv hanterar situationen på ett rätt coolt sätt. Menar dock inte att du tar det med en klackspark men åtminstone med en tåfjutt ;)

Du är i vart fall skitsnygg både med eller utan hår!
Och nu kanske sjalarna från Frankrike kan komma till sin rätt ;)

Tack åter igen för en MINNESVÄRD resa som jag tar med mig långt in i höstmörkret.

Kramar om dig och alla andra Provence-resenärer. Länge!
/Gitt

Lena C sa...

Jag håller med du klär i det mesta, som nån annan sa du var t.o.m snygg i ismössan! Om det kan vara till lite tröst?
Kram och trevlig helg! Lena

susanne sa...

Du ser det positiva i det negativa
kram

Anonym sa...

Jobbigt att du börjar tappa håret men som sagts tidigare så är du ju väldigt fin utan hår också:) Ni verkar haft en skön resa och vilka härliga bilder:)Helgerna är så uppbokade och likaså era förstår jag men hoppas vi kan ses snart:) KRAM Annika

Elisabeth sa...

Håller tummarna för att din behandling ger rejäl effekt och att håravfallet kan vara värt det. Inte för man önskar vinter men kyla och snö kan komma när som helst och då får man ju ha mössa på sig. Å andra sidan förstår jag att det är vemodigt att kalufsen ligger på kudden på morgonen. Det är allt bra synd om dig och jag måste säga att jag är så full av beundran till din styrka och mod som du så tydligt visar i din blogg. Heja dig säger en annan E