lördag 20 augusti 2011

Klåda

Sov till 13 men med lite avbrott... Joel skulle upp och iväg med färdtjänst. Jörgen sköter det men jag vaknar ändå. Sedan kom grävmaskinisten för att slutföra avloppsarbetet på baksidan och höll på en timme. Somnade om igen tills snickaren kom hit och borrade upp ventilationen i badrummet....

13.30 Sjukresor till Ersta och där mötte Pernilla upp mig. Hon sällskapade genom att dricka ett glas vatten för varje glas jag drack kontrastvätska. Vid 16 var jag klar och dåsade i taxin hem.

På kvällen var vi bjudna på kräftskiva och jag tvekade in i det sista men sedan kände jag att jag ville dit en liten stund. Dels för att Isac var så exalterad för han har inte smakat kräftor tidigare och dels för att ta adjö av Tomas och Inger som nu flyttar ner till Qatar. Att jag träffar Tomas igen känns inte troligt och jag fick en klump i halsen. Vi var där en mycket kort stund och när vi kom hem tog jag mig ett bad då jag har influensaliknande värk i kroppen. Sedan gick jag och la mig på en gång men laddade med extra alvedon och en extra oxynorm 10 mg (morfin).

Nu 3 timmar senare har jag vaknat till och sitter i soffan och äter välling och har sådan KLÅDA. Jag tål inte morfin varvid jag vid varje doshöjning eller förändring får klåda. Så nu måste jag ta medicin mot medicinen.

Ute står det som spön i backen. Vet inte om jag varit med om så mycket regn tidigare. Oftast så brukar det avta eller ändra styrka upp och ner under tiden, men nu bara vräker det.

Smsade Åsa för att tacka för blombud jag fick idag och då ringde hon upp mig direkt så vi har suttit och svamlat lite mitt i natten. Men nu är klockan 01 så jag tror det är dags för sängen igen.
Hoppas på en bättre dag i morgon och att jag kanske kan komma ut och röra mig. Det kan INTE bli sämre.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elisabeth! Har följt din blogg ett tag nu och måste bara säga att jag är så otroligt imponerad av din fantastiska kämpaglöd! Trots allt du går igenom får man ändå en känsla av sån enorm styrka och livsglädje i det du skriver. Hoppas och önskar att det ska komma någon mirakelmedicin som får bort eller åtminstone stoppar upp din cancer. Kämpa på tjejen, du är en riktig fighter. Kram från en av dina läsare

Anonym sa...

Elisabeth, jag blir alldeles varm inombords när du omringas av sådana fina människor, släkt, vänner och familj som ALLTID finns där för dig. Ingen nämnd, ingen glömd.

Som anomymen skrev här ovan. Du är en RIKTIG FIGHTER. Sanslös fighter. Du SKA vara med LÄNGE TILL. Så är det bara.

Och även om det regnar så är du vår,
Allas SOLSTRÅLE!
Kramen /Gitt

Anonym sa...

Instämmer med dom andra två!
Du är en vardags hjältinna, måtte du bli frisk.
Tänker åter igen på min granne, som var helt uträknad.
Slutade med all medicin o behandl, då inget fanns att göra.Cancer spridd fr hjärnan o ned. Så sjuk kunde inte gå mm.
Blev sakta men säkert piggare, nu mår bra.
Hon började äta massor utav vitaminer, slutade äta kött o kolhydrater/healing.
Nu säger jag inte att detta passar dig, kanske var det meningen att hon skulle bli frisk iaf.
Vi vet inte vad som händer! Jag tror inte ngn tar dig, ifr dina fina killar!
Stor stor kram

Anonym sa...

Hej vännen, uch va jobbigt med knölen på halsen = ännu en spridning. Blir så ledsen när jag läser detta. Hoppas du piggar på dig ordentligt till tisdag då du får åka till Spanien med Åsa och Pernilla. Jag önskar er en skön fin vecka. Kramar Tina L

Anonym sa...

Hej Elisabeth! Jag har följt din blogg ett tag och skrivit någon gång tidigare. Är så imponerad av dig och din styrka! Du kämpar så hårt, du är så stark. Heja dig, du är i mina tankar!

Hoppas solen skiner på dig imorgon! Många kramar från bloggläsaren Hanna

Anonym sa...

Styrka och kraft, finns inget annat. Allt fokus på att ge huvudet och kroppen bästa förutsättningar. Vila, Vatten och Värme i olika form, ut med giftet och energin ska flöda igen.

Snart är Spanien verklighet, så välbehövt!

Hoppas du slipper klådan och att vi kan ta en sväng inom kort, jag ser till att du inte snubblar ;) (Joels kommentar).

Kärlek!
/Maria

Jenny sa...

Jag känner igen mig i det där du skriver om klådan!!
Du verkar ha så himla många fina vänner som månar om dig. Tänk att slippa sitta ensam och dricka kontrast, det betyder ju massor!! Jag hoppas att du kan tanka en massa energi när du åker utomlands. Kramar jenny

Anonym sa...

♥♥♥♥♥Bästa finaste Bettan! Tänker på dig och de dina och du är verkligen en hjältinna, den bästa! ♥♥♥♥♥ Styrke kramar till dig! //Fia F

Lena C sa...

Hoppas du fick en bättre dag idag. Vädret blev ju jättehärligt till skillnad mot igår!!Nu väntar Spanien på tjejgänget.Jag hoppas att ni får det jätteskönt och att du ska få må bra.
Kram Lena

Anonym sa...

Blir så glad när jag läser kommentaren från Anonym nr.3. Det är vad jag hela tiden hoppas på ska få hända dig. Allt är ju så overkligt.Du är Elisabeth o skall så förbli! Varma kramar Heléne S

Anonym sa...

Hej Bettan!
Jag skickar healing och kärlek, sluta aldrig tro på mirakel. Jag beundrar din livsglädje och din positiva kämparglädje, jag önskar att jag hade mer av det i mig!
Du är en vinnare och du ska verkligen finnas här hos oss LÄNGE till!

Massor med kramar/ Linda westin