söndag 28 augusti 2011

Jag blundar för sjukdomen.

Jag har fortfarande semester från mina cancerknölar och smärta. Jag blundar och låtsas att jag är frisk. Någon dag till i alla fall. Innan verkligheten springer ikapp mig.......

Stranden närmast där vi bor i Los Alcazares. (T-shirten har jag fått av tjejerna.) Jag har bott i skuggan medans tjejerna har soldyrkat;


Åsa och JanPeters lägenhet ligger i Mar Menor Golfresort. En timme söder om Alicante. Här är bild på uteplatsen och utsikten;


Torrevieja på fredagen. Marknad på förmiddagen och stranden på eftermiddagen;




Middag på hotellet i området på lördagkvällen;



Söndagen den 28 augusti.Tjejerna åkte till stranden direkt på morgonen medans jag sov ut och åt frukost i lugn och ro. Jag förde över bilder och läste lite mail innan jag satt på mig joggingskorna och tog en promenad till stranden. Det tog mig totalt 80 minuter att gå. Det var mycket längre än jag trodde, och varmare.... på vägen hem mätte vi upp sträckan med bilen till 8 km!!
Precis kommit fram till stranden;

Här ovan känner jag mig som en vinnare över cancern. Även om det bara varade för en stund så kände jag mig så stark och jag har svårt att själv fatta hur sjuk jag egentligen är.
Förra fredagen var jag så dålig och hade ont i hela kroppen. Mina tankar då var om det skulle vara slutet. Man vet ju att det kan gå fort och jag var verkligen så dålig. Inte i min vildaste fantasi trodde jag att jag drygt en vecka senare skulle gå så långt i 30 graders värme.

I morgon är sista dagen här. Sedan måste jag släppa pausknappen och trycka på play igen. På tisdag är det provtagning, slätröntgen av rygg och hals, magnetröntgen av hjärnan och slutligen operation när jag ska få min port a cart. Fullt ös med andra ord. Det gäller att njuta och ta vara på stunden.

19 kommentarer:

Berit sa...

Som vanligt uppe tidigt om mornarna och som vanligt en liten "bloggkoll" hos de få jag följer. Ni har varit i mina tankar under er resa och jag har verkligen hoppats på rekreation och glädje för er del. GLAD att mina förhoppningar infriats! :)
Kram från Falun!

Anonym sa...

Lycka till med allt, du är SÅ bra, en förebild!

Helene L sa...

Njut av semester och underbara Spanien. Ni är bara en kvart ifrån södra Torrevieja där mamma och pappa har lägenheten och där jag var för några veckor sedan.

Malin sa...

Vilka härliga bilder!
Snygga hattar!
Så roligt att se att du kommit iväg med dina vänner!

Anna sa...

Glad att du mår så bra nere i värmen!! Jag lever själv med spridd bröstcancer och jag tror att tron kan försätta berg, eller som min dotter säger.- Det är inte över förrän det är över!! KRAM!

Mrs Finland sa...

Görmysigt ni haft det. Urkul! ... och din promenad på 8 km... wow!!! Snacka om styrka och uthållighet och dessutom i den värmen...

Puss på dig!
Miléne

Anonym sa...

Återigen helt underbara bilder, man blir så glad:) 8 km i den värmen skulle man ju själv ha svårt att gå, superkvinna där:) Vilket kanon ställe de har! Kram Annika

Anonym sa...

Vilken härlig semester. Det är dig väl förtjänt att ha det ledigt och skönt. Helt rätt att trycka på pause och bara njuta.
Stora kramar från Maria E

ime sa...

Du är verkligen värd skön avkoppling med värme och sol och paus från sjuk-eländet.
Kram till dej

Anonym sa...

Så snygg du är Elisabeth, jättesnygga ben. Underbart att du kom iväg.

Katrin sa...

Hej där! Hoppas allt har gått bra idag! Har hållit tummarna!!! Fantastiska bilder! Du ser stark och glad ut:) hoppas ni haft det lika skönt som bilderna antytt!!

Kram katrin

Anonym sa...

Brukar inte titta på tjejers ben:( men dina vackra gick inte undvika!
Riktigt snygga må jag säga.
Hoppas du är vid gott mod.

Eva sa...

Härligt Bettan att du fått lite sol och vila från skiten. Välbehövligt att bara få njuta och inte tänka på nästa läkartid. Ni verkar ha haft det underbart och jag önskar dig många, många, många fler liknande resor.
Kram
Eva

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Blir så himla glad när jag läser att du betar av dina mål en efter en!!!! Blir så jävla arg över obotlig - skickar mera healing!!!!! Jag är så impad över dig, ditt mod och din livsglädje. Du är en stor förebild och jag önskar av hela mitt hjärta att ett mirakel ska ske och alla tumörer försvinner av cellgifterna! Gode gud låt detta ske.
Kraaaaam Bettan från Linda Westin

Anonym sa...

Härliga bilder, och shit vilka snygga spiror du har;)

kram och må så bäst som du bara kan! /Hanna, Gustavsberg

Anonym sa...

hihi, har precis kommenterat och läste nu i efterhand de andra kommentarerna. Inte bara jag som la märke till dina ben;)
/Hanna igen

Anonym sa...

Yes, jag tänkte oxå, vilka snygga spiror:) men det har du nog hört förut!!!!
Kram
Annika

Hanna sa...

Hej! Jag har nu suttit i tre timmar och läst igenom de flesta av dina inlägg och allt jag har att säga är; Vilken fantastisk och stark kvinna du är! Jag blir helt varm inombords när jag läser om din vardag och dina resor. Snacka om att verkligen ta tillvara på livet. Vilka härliga ungar du verkar ha och Joel är ju verkligen som ett lyckopiller i sig. Har suttit med ett stort leende på läpparna när jag sett hans videofilmer. Vilken kämpe! Jag önskar att det fanns någon rättvisa i världen och att du fick se dina pojkar växa upp. Stay strong o kämpa vidare. Många kramar!