onsdag 1 september 2010

Ögonläkaren

Idag har Joel varit ledig från förskolan och vi har varit hos ögonläkaren på St Eriks. Isac har också varit hemma från skolan, tredje dagen, och fick följa med. Han har varit hostig och snorig men ingen feber. I morgon blir det nog skola igen.

Fick ett utbrott när vi skulle parkera vid St Eriks. Utanför entren finns 2 handikapp platser och 3 "10 minuters" platser. Alla fulla självklart.
Men istället för att börja irra runt efter en plats så inväntade jag första bästa som skulle åka. När det äntligen var en som skulle åka ställde jag mig på kanten med blinkers på för att släppa ut bilen så att jag skulle kunna köra in. Tror ni inte att det kommer en j-la gubbe på utsidan av mig och kör in och tar platsen!! Snacka om att jag blev snopen, OCH arg... jag hängde på tutan och fick honom sedan att flytta på sig. Hallå, så gör man väl inte!?!

Efter ögonläkaren blev det till att åka till Synsam och beställa nya glasögon samt nya bågar till Joel. Några tusenlappar fattigare är man nu. Han har haft sina nuvarande glasögon ett år och när han är så liten får man räkna med att bågarna håller bara ett år. Glasen var tvungna att vara lite starkare också då synen blivit marginellt sämre.

I morgon ska jag åka med Joel till Ballongen då Majsan är sjuk.

3 kommentarer:

Busmamman sa...

Vill bara lämna ett avtryck nu när jag är här. Tänker på dig ofta men hinner inte kika in här riktigt lika ofta.

Men du. Fy bubblan för parkeringsplatstjuvar!
Men va bra att gubbstrutten flyttade på sig efter ditt tutande. :)

Kram
/Nadja

Anonym sa...

Var det på ballongen min mystiska vän jobbar? I så fall ta reda på vem hon är? Ha en bra kväll. Kram Tina L

Anonym sa...

Detta elände med parkeringar. Mest grinig blir jag på alla som står på handikapplatsen "bara en liten stund". Vi har en hk-plats utanför vårt hus och den är ofta upptagen av bilar utan tillstånd. De ska bara hämta barnet på dagis, gå förbi en bekant osv. jaha, men om jag kommer just då med rullstol/permo, 2 barn, kassar osv. Inte så bara för oss då.
Får ni inget bidrag till Joels glasögon? Joel fick glasögon pga sin CVI och de fick vi gratis på syncentralen. men Miriams glasögon som hon har pga av ett mer "vanligt" synfel (översynt) får vi betala själva = svindyrt precis som du säger.
kram Maria