tisdag 27 oktober 2009

Move and Walk

Nu har en intensiv träningsperiod för Joel precis börjat igen. Under 4 veckor ska det bli intensivträning med Move and Walk som ligger i Solna. 2 timmar varje eftermiddag.
Förra året i augusti var första gången Joel var med. Efter det lärde han sig sitta själv på golvet och även åla och dra sig fram. Runt årsskiftet började han sedan att krypa. Fokus denna gång är på stå och gåträning.
I går var första dagen vi var där och då filmades han. Idag är första riktiga träningsdagen och han är där med Majsan.
Onsdag, torsdag och fredag ska jag och Jörgen åka med Joel. Vi delar upp det lite så det är lika jobbigt för medföljaren som är med som för Joel.
Ni som är intresserade kan läsa mer på denna länk: http://www.movewalk.se/
(finns även på engelska)

Idag innan Move and Walk har Joel varit på Ballongen så jag och de stora barnen har umgåtts lite extra. Vi har varit på Sydpoolen i Södertälje och badat. Efter en timme var jag helt slut och satt mig i cafeterian och läste en tidning i stället. Jag blev alldeles yrslig av bubbelpoolen. Man blir helt slut när det är så varmt.

Barnen fick bada så länge de ville och sedan åkte vi och åt lunch.

Nu är Jörgen med Isac på hockeyträning och Adam släppte jag av i stan då han skulle på Laserdome med sina hockeykompisar. Jag ska ta och lägga mig på soffan en stund innan Joel kommer hem.
Då är det dags för ståskal för Joel och vi ska laga middag och baka matbröd. Tror sedan att det blir en tidig säng gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga Joel - en av mina favvokillar (: Har nog aldrig träffat en 3-åring som är så "rapp" och med en sådan underbar humor.
Massor av energi-kramar till er allihop!
/Maria Ö

Anonym sa...

ett stort lycka till på M&W. kramar ulle och ellion