måndag 7 september 2009

Marriott hotel New York

Förra tisdagen och onsdagen (under finalistdagarna till Årets Mama...) var vi i NY city och bodde fantastiskt i en suit på 45 våningen på Time Square. Det var min kompis Joanne som hade fixat bokningen och hon bjöd även på hela kalaset. Vilken underbar gest. Tack Joanne med familj!!!
Mamma och Joel var kvar hos Sarah med familj i West Chester så vi hade bara de stora killarna med oss.
Här är utsikten från rummet/rummen:


På tisdagen vandrade vi runt på Manhattan, såg frihetsgudinnan och var inne i de största leksaksvaruhusen. På onsdagen var vi på "The American National History Museum". Vi tog tunnelbanan dit men gick genom Central Park på tillbaka vägen. Har varit i New York flera gånger men aldrig riktigt gått in i Central Park. Parken är nu uppstädad och det känns väldigt säkert att gå där. Jättevackert.



Från New York city tog vi bussen en timme till Easton där min kompis Joanne bor. Det är även mina trakter där jag tidigare gått i skolan när jag var yngre.
Avslutningen på Usa resan får jag fortsätta skriva i morgon. Helt slut nu. Trött, ont i handlederna och hugger i magen.

Får försöka släppa det där med Årets Mama. Dessa dagar i Usa med min familj och min mamma är värda så mycket mer än en titel. Nattikramen till er alla som nominerat mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad mycket roligt ni varit med om i USA, full fart som alltid när det gäller familjen Ollas-Mattsson.
Förstår att detta har varit en otrolig upplevelse för er alla.
Skönt att höra att allt har gått bra...ville egentligen bara säja "Välkommna hem"

Kramis Jenny

Anonym sa...

Än är inte sista ordet sagt angående din finalplats, helt ofattbart hur man har gått tillväga!!! Det är bra att Du inte ger det för mycket energi (det kommer finnas andra som kan lägga resurser på ärendet!) Jag kan säja att det var länge sen jag blev så här upprörd, fortsättning följer...

Blir så imponerad av dig varje gång vi ses, stolt och stark var ledord i morse och det finns ingen som bär upp dom orden bättre än du!

STORA KRAMEN, Maria Ö

Anonym sa...

Hej Elisabeth. Du har varit årets mamma ända sen första gången vi sågs på Huddinge sjukhus. Vad roligt att få läsa din blogg, jag blir glad av dej.
Varma kramar Petra Barnmorska.