söndag 11 december 2011

Villa Sandudden

Jag och Jörgen har tillsammans med Jenny och Henrik sovit över på Villa Sandudden i natt. Det är ett fantastiskt ställe som erbjuder konferens i hemma-miljö.
Här är utsikten från sängen i morse och även den välkomnande bäddningen när vi kom;




I samma byggnad, Paviljongen finns även en bäddsoffa och kombinerat vardagsrum och kök;


Det är min före detta chef som äger stället och jag fick en övernattning i present här i höstas.
Vi köpte med oss Sushi och Thaimat i går kväll då vi hade hela stället för oss själva. Sedan badade vi ett bra tag innan vi avslutade med spelkväll. Vi spelade "Med andra ord" och jag kan säga att jag och Jenny var riktigt grymma!


Det var kolsvart att gå mellan husen och Jörgen tog täten med lyset i pannan;



I morse hade vi knytis-brunch och några av våra kompisar anslöt. SÅ himla mysigt. Det hör ju kanske inte till vanligheten att man träffas med kompisarna mellan 9-12 en söndag morgon!? Men det blev jättelyckat.





När allt var undanstädat och vi plockat ihop det mesta gick vi ner till bastun och tog ett sista dopp i bubbelkaret med Johan och Anna. Övriga åkte hem vid 12 och iväg på andra aktiviteter.
Jag och Johan tog även ett dopp i HAVET!! Shit vad kallt det var!!!!!!!!!! Men snacka om att blodcirkulationen ökade. Tyvärr har jag inget bildbevis. Det var ingen som hann med att fota:)

Fotot nedan är taget från Bastuhuset där Jenny och Henrik sov i natt. Det ligger så nära vattnet att man nästa kan hoppa i från dörrtröskeln! (Johan, och Anna i bakgrunden)


Det var en väldigt annorlunda TREDJE ADVENT som firades i en badtunna samt ett dopp i havet. Och dessutom med varken snö eller frost.

Väl hemma på kvällen var det julklappsinslagning och förberedelser inför lucia. Joel ska vara pepparkaksgubbe och Isac ska vara stjärngosse.


Hemsjukvården har ringt och stämt av läget. De kommer till mig på torsdag nästa gång med nya dosetter och ger mig även en Fragmin spruta. Fragmin förhindrar att man får blodproppar och det är bra att ta innan man ska flyga.
På fredag är planen nämligen att vi (hela familjen utom Adam) ska åka till Kanarieöarna en vecka för att komma hem den 23e. Julafton firar vi hemma hos svärföräldrarna.

Nu måste jag lägga mig och mentalt ladda för röntgen i morgon. Det värsta är inte att sätta nålen och röntgas utan det är när kontrastvätskan skjuts in. Jag är livrädd varje gång att kärlen ska spricka!

6 kommentarer:

Sister Moonshine sa...

Superfina bilder från något som verkar vara ett paradis och en härlig helg. Så skönt och kul för er.

Bada i havet?! Nä, det kan inte vara sant. Någon sådan bild såg jag inte ...

Kram

/Åsa

Anonym sa...

Ååååh vad mysigt ni hade i helgen..Du är otrolig att orka med mycket, jag blir lite svettig bara av att läsa ditt "schema" men blir samtidigt glad att Du orkar och får möjlighet till allt trevligt ni har för Er...blir också glad när jag "hör" att Ni ska åka till K.öarna, önskar Dig/Er en skön vecka..."ladda" riktigt inför vintern..Allt gott till Dig från Ulla (U:s mamma)

Anonym sa...

Hallå Elisabeth,
Åh, vilken härlig helg! Bad i havet lät väldigt kallt, brrrrr;)Ha en superhärlig vecka på Kanarieöarna, hoppas allt flyter på och går er väg!

Varma kramar, Hanna G-berg

Anonym sa...

jag hoppas att de använder din port, det behöver inte vara en power-port, utan de kan spruta med halv fart i en vanlig port, det gör de på mig varje gång...
kram
//therese

Anonym sa...

Hejsan! Jag måste bara fråga var du får alla pengar ifrån till alla resor och nöjen som du ständigt gör samtidigt som du har tre barn att försörja och ett hus som du bygger ut? Själv har vi det jätteknapert nu när jag är cancersjuk och har absolut inga pengar över till extravaganser. Här snålas det med försäkringskassans bidrag. Kanske har du en privat förmögenhet att ta av?
Vill också veta hur dina tre barn lever med en mamma som är i princip döende, tankar, känslor... Känns lite makabert att läsa din flashiga blogg och du klagar på att du ej fick pris på Mamagalan
????

Jag är Elisabeth sa...

Som svar på sista kommentaren så har jag inte klagat på att jag inte fått pris på mamagalan, det måste vara ett missförstånd, men det var dåligt skött av mama.
Tyvärr finns det ingen dold förmögenghet, men vi försöker vara så ekonomiska vi kan. Vi bor inte i någon stor flashig villa utan i ett kedjehus från 1969. Jag har slutat spara och använder mina pengar till roliga saker. Ett tips är att söka bidrag vilket jag gjort i massor. Detta gjorde det möjligt för mig att åka till Provence helt gratis tidigare i september. Till spanien hade vi fått tag på billiga flygbiljetter och bodde i en kompis lägenhet. Leksand var genom CTRF. I våras bjöd mamma mig och barnen till Disney i Paris. Familjeresan nu i december är den enda utlandsresan med familjen i år. Jag lever livet fullt ut efter mina förutsättningar och jag kan bara tipsa dig om att försöka söka alla slags bidrag som går att få genom CTRF, Curo, BRO Brofästet, Amazona, Cancerfonden etc. Jag vet också att jag är lyckligt lottad med ett stort kontaktnät och underbara generösa vänner. Lycka till och stor varm kram från mig.