lördag 4 december 2010

Hur mår jag?

Har mått lite småilla de senaste två dagarna fram och tillbaka. Jag kan känna mig proppmätt fast samtidigt vrålhungrig så jag vet inte riktigt varför jag mår illa. Antar att det är cellgifterna för jag är inte magsjuk.

Igår hade jag och Isac lite egentid och var med Åsa och Hugo på Thairestaurang innan vi var på bio och såg Harry Potter. Mådde lite illa innan vi skulle äta men åt med god aptit och mådde mycket bättre efteråt, så det kanske berodde på hunger igår!?
Här Isac i "nya" jackan från Hugo;
I morse efter frukost och mediciner kände jag mig lite skakig i kroppen och lätt illamående igen, men var varken trött eller hade feber. Jag har dock börjat känna mig lite sandpapprig i halsen.
Jag tog en alvedon innan vi åkte och kollade på Isac som hade bandymatch. Frisk luft och fika fick mig genast och må mycket bättre. Pannkakslunch hos svärföräldrarna och en liten paus på soffan och läste tidningen gjorde också susen.
Jag och Joel på bandymatchen. Gustavsberg vann med 7-5. (Isac gjorde 5 mål)
Nu ikväll har vi varit hemma hela familjen. (ganska ovanligt hos familjen Ollas-Mattsson, alltid är det någon som är på språng)
Vi har spelat musikbuzz hela familjen och just nu i skrivande stund så sitter alla mina grabbar där ute och spelar sportbuzz.
Jag mår bättre och ser fram emot att i morgon är sista dagen på Xeloda dos två, sedan kan jag se fram mot en vilovecka utan dessa tabletter.
I morgon checkar jag och Jörgen in på Yasuragi hasseludden för ett dygn med vuxentid. Ska bli så skönt och hoppas verkligen inte att jag ska må illa.

Måste även lägga in en bild på Joels nya ”Ferrari”. Jag fotade den igår när jag var på Ballongen på behandlingsmöte för Joel. (Joel som har ”prickigkorvsjukan” var hemma med mormor då Jörgen var tvungen och åka och ploga i snöyran.)
Nya ”Ferrarin”;

6 kommentarer:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Åh det där känns igen. Ingen aptit men ändå hungrig. Jag petar i mig mat, det går att äta men det är inte särskilt lustfyllt direkt. Det enda jag är sugen på är apelsiner och gurka...

Kram
Kajsa/Spenatmamman

Anonym sa...

Härligt att du kan njuta av livet och er fina familj mitt under pågående behandling!

Kram Sara och Hannas mamma Susanne

Anonym sa...

Snyggaste Ferrarin i stan!
Snyggaste jackan i stan har Isac som är en riktig bandymästare.
Prickigkorvsjukan, ha ha, klockren.

Önskar dig en "måilla-fri" dag på Hasseludden där både du & Jörgen kan samla nya krafter.

Hoppas förresten Jörgen fick tillbaka sin fina jeansjacka som jag lånade eftersom han har dåligt av den varan! Jackor, alltså!;o)

Stor knus, klem och kram till hela familjen Ollas!
/Gitt

Åsa sa...

Jag, som går och gruvar mig för en eventuell cellgiftsstart, gläder mig åt dina ord att illamåendet är så hanterbart. Jag hoppas jag fixar det lika bra.

Anonym sa...

Hej kompis!

Saknar dig och våra grötmåltider ;o)

Hoppas ni får en underbar vistelse på Hasseludden. Njuuuuut! And let it take your breath away...

Hm, känner igen det där oidentifierbara illamåendet, vilket konstigt nog oftast drabbar mig under uppehållsveckan. Har inget bra tips förrutom ingefära...;O)

Var rädd om dig min vän och försök lägga dig lite på soffan i veckan!

Kram, kram!
Pernilla

Anonym sa...

Vad fina ni är! Isak i snygg jacka, du med Joel och Joels fina lackade ferrari. Mmmmmm! Jag tänker på dig och din familj och hoppas att illamåendet försvinner och att du och J. får en fantastisk mys ute på udden! Hjärta från Fia