tisdag 20 juli 2010

Pott träning

Nu är vi inne på sjätte dagen utan blöja på dagtid och faktum är att de tre senaste dagarna så har det inte blivit kiss i byxorna en enda gång! (Första tre dagarna tror jag vi ville ge upp flera gånger om. Allt nerkissat...)
Jag tror dock inte att han känner innan han är kissnödig utan han säger till NÄR han kissar, inte innan.
Att inte mer har hamnat i byxorna är nog för att vi verkligen slitit och lagt manken till de här dagarna och satt honom på pottan i tid och otid.
På nätterna är blöja på men den har varit torr varje morgon.
Det här låter ju lätt som en plätt men jag kan försäkra att det är mycket mer jobb med Joel som rörelsehindrad än vad det var med Adam och Isac som kunde springa runt nakna en hel sommar. Joel vill helst ha byxor som går ner över knäna då han kryper och drar sig fram på sina knotiga knän. I rullstolen flyttar vi med frotteplast.
Vi har fortfarande inte lyckats få honom att kissa i buskarna. Det verkar lite tungt för honom att stå på benen samtidigt som han ska försöka koncentrera sig på att kissa. För närvarande är det pottan som gäller.
Så här glad blev Joel när han fick diplom sista dagen på move and Walk förra onsdagen;

I går var vi i Rättvik hela dagen. Isac skulle till tandläkaren för att fixa till sin tand som han slog av en flisa på under hockeylägret förra veckan... alltid är det något besök inplanerat...
Jag och Joel väntade utanför och passade på att "träna" och stretcha på hästen.

På fredag ska vi till Rättvik igen då jag ska till deras vårdcentral och ta min spruta. Jag hade bokat tid till Furudal men de ringde upp sedan och sa att ingen av de två distriktssköterskor som jobbar där har någonsin satt in ett implantat så de hänvisade till Rättvik igen.

Isac och jag plockade smultron...

Innan sänggång igår så installerade Jörgen skype på datorn här så vi "skypade" med Adam 20 minuter innan det var dags för oss i svealand att gå och lägga oss.
Vilken uppfinning!
För två veckor sedan chattade jag för första gången i livet och nu har jag "skypat" också. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken klockren glädjebild på Joel när han får sitt diplom. Snart får han väl en pott-utmärkelse oxå :o)

Har använt skype rätt länge, både i jobbet o privat. Syrran bor ju i Norge och en väldigt nära vän i Österrike, så det är ovärderligt.
Därför ska vi börja "skypa" du & jag, eller hur? ;o)

Hoppas för övrigt att Adam inte är lika "homesick" längre.
Hälsa familjen, mams & paps!
Stora varma sommarkramar
/Gitt