söndag 4 april 2010

Påsk

Nu har jag varit "bloggare" i ett år. Det har hänt mycket under det här året och jag är glad att jag dokumenterat det. Självklart finns det baksidor att blogga och vem som helst kan gå in och läsa om ens privatliv. Men jag tycker dock att födelarna överväger nackdelarna. Jag bloggar för min skull i första hand och för min familj. Jag vill att de ska kunna gå tillbaka och få hjälp att minnas våra sista år tillsammans. Det är också en bra "ventil" och släkt och vänner kan få en uppdatering om läkarbesök och provsvar etc.
Jag hoppas kunna sitta här i Dalarna nästa påsk och blicka tillbaka på ett lungt år och känna att jag mår lika bra om ett år som jag mår idag.

På skärtorsdagen tog vi ledigt halvdag för killarna för att komma iväg i skaplig tid och Adam och hans kompis Hampus skulle träna hockey med Mora på kvällen. Kanon att de kan träna med Mora medans de är här på påsklovet.
Joel hade egen DVD och kollade på Teletubbies medans grabbarna kollade på film längst bak.

Vi har varit på påskmiddag hos släktingar på långfredagen och mofsat i oss massor med god mat.
I går på påskafton kom Åsa, JP, Hugo och Alva hit. Vi hade en underbar dag nere på isen och grillade korv och pinnbröd.

Adam med kompisarna Hugo och Hampus.



Men vad hände här? Åsa satt bak på skotern när pappa körde och skulle släpa upp vagnen efter sig... De körde fast och välte. Ingen fara alls men dock många skratt tårar.

Att ta med sig en rörelsehindrad kille ner över snötäckt åker ut på isen är inte svårare än vad man gör det till. Ner fick han åka baklänges i sin gamla vagn och tillbaka upp så fick han rida på Jörgens axlar. Jag tror vi måste tänka om när han väger 50 kilo, eller så får Jörgen sätta igång och styrketräna.
Kanske att han kommer grejja att köra fyrhjuling när han blir äldre?! Eller skoter!? Höger handen är han ju ganska bra på och det är ju den man gasar med.

Åsa och company sov över och har idag farit vidare upp till fjällen. Kort och intensivt men ack så trevligt!
Vi som blev kvar här i Östanvik har varit ute och promenerat eller sprungit på dagen och nu på kvällen var det påskmiddag hos farbror Pelle.
Joel lekte i snön när vi andra lapade sol mot husväggen.


Påskhälsningar från Dalarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt ni verkar ha det i solen!//Vera